maja 30, 2015

TEORIA O AIDEEN!

Hey!

Po dość długiej przerwie od teorii (swoją drogą przepraszam Was za to - kiedy SSO nie rozwija w żaden sposób historii głównej ani nie dodaje do gry ciekawych i intrygujących rzeczy po prostu nie ma o czym pisać) wracam z kolejną! Tym razem pod lupę weźmiemy sprawę Aideen - co, lub raczej kto to jest i o co chodzi?

Zapraszam!

Kim jest Aideen?

Z legendy Jorvik wiemy, iż była to dziewczyna na koniu, która z zimnego kamienia na środku oceanu utworzyła wyspę na której toczy się akcja gry. Przypomnijmy sobie ów legendę:

Legenda mówi, że Jorvik było kiedyś skałą na środku ciemnego i zimnego oceanu do dnia, w którym
gwiazda spadła z nieba.

Od wpływu gwiazdy pojawiła się dziewczyna na koniu. 
Majestatycznie jechała po powierzchni oceanu, a jej obecność uspokoiła wzburzone wody. W prawej ręce trzymała świecę.

Dziewczyna i jej koń dostali się do środka martwej wyspy i umieścili tam świecę.
Światło i życie przeniesione ze świecy zamieniło to, co było kiedyś zimne i ciemne na ciepłe i jasne.

Jorvik zawsze miało niepowtarzalną więź z końmi, które żyją na tej wyspie.
Niektórzy ludzie mówią, że konie są duszą tej wyspy.

Legenda mówi, że w chwili rozpaczy i ciemności dziewczyna na koniu powróci i przyniesie światło i 
nadzieję tym, którzy myślą, że wszystko jest stracone...

Czy Ty nią jesteś?

Teoria autorstwa Echo:

Właściwie, całkiem niewiele mamy wiadomości na temat Aideen. O ile nam wiadomo, stworzyła ona wyspę Jorvik a następnie prawdopodonie wróciła do przestrzeni, z której przybyła. I to są praktycznie wszystkie pewne informacje. Cała jej historia mocno przypomina mi Hylię z Legend of Zelda (w SSO jest bardzo wiele rzeczy nawiązujących do tejże gry). Harfa, złote włosy, biała suknia, błogosławione światło i wspomniany już wcześniej motyw stworzenia - to łączy te dwie postaci.

Tak czy inaczej, wydaje się, że Aideen miała coś wspólnego z Jonem Jarlem, zesłaniem Starshine i rozbiciem meteorytu w Dolinie Ukrytych Dinozaurów (niektórzy uważaja, że meteor który robił się w Dolinie jest tym samym, przez który zjawił się Starshine ale ja nie jestem do końca pewna tej teorii). Ponadto sądzę, iż (i tutaj uwaga - nie jestem w stanie powiedzieć, czy to, co teraz przeczytacie będzie prawidłowo przetłumaczone, ponieważ jest to napisane takim językiem, że Google wariuje) twórcy SSO aktualnie przemilczają oraz ignorują sprawę pochodzenia i historii Garnocka oraz Frippa (na przykład to, że prawdopodobie są oni kosmitami, na co wskazuje obecność UFO w grze) od wydarzeń z gry Starshine Legacy.

Biorąc pod uwagę fakt, że w innych grach Aideen nie została wcześniej wspomniana, a nagle trochę przewyższa mocą i znaczeniem Jeźdźców Dusz, nie wspominając o tym, że w angielskiej wersji gry druidzi mają w swojej nazwie jej imię (Keepers of Aideen) myślę, że nastąpiła niewielka zmiana w kierunku tworzenia dalszej części fabuły oraz pisania scenariusza. Nie mogę tego jednak potwierdzić, ani też zaprzeczyć, więc to tylko moje przypuszczenia. Musielibyśmy osobiście spytać się twórców gry, ale znając ich mentalność (nie obrażając - kocham Was ♥) nie powiedzą nam nic. Wracając do poprzedniej kwestii - uważam, że twórcy odstawią na drugi plan wydarzenia ze Starshine (wyłączając sprawę Anne) i skupią się na wprowadzaniu czegoś nowego (przykładem jest właśnie Aideen, czy chociażby miasteczko Jarlaheim, o którym nigdy nie było mowy). Pamiętajmy, że SSO to rozwijająca się gra i nie może całkiem przedstawiać tego, co już było. Po prostu powtarzanie tej samej fabuły nie ma sensu.

Czy kiedykolwiek zobaczymy Aideen ponownie?

Teraz może to zabrzmieć trochę dziwacznie, ale... my nią jesteśmy. Przynajmniej według scenariusza gry, nasza postać jest swoistym odrodzeniem Aideen. Nie osiągnęliśmy jeszcze pełnej mocy, ale uważam, że stanie się to gdy pojawią się questy dotyczące Anne.

A nawet jeśli to nie my jesteśmy legendarną Aideen i tak ją zobaczymy. Według legendy powróci ona na swym koniu w chwili ciemności i rozpaczy.

Filmik:

Nawiązując do klimatu teorii, łapcie filmik autorstwa Renee Bluebridge, który jest po prostu mistrzowski pod każdym względem:



Podobała się Wam teoria? Co o tym sądzicie?
Paula

29 komentarzy:

  1. Myślę iż to może być prawdopodobne, że my jesteśmy Aideen. Zaczynamy grę jako niepozorna dziewczyna na obozie konnym, a kończymy jako dziewczyna z nadprzyrodzonymi mocami, wszystkim pomagamy i zwalczamy zło. Przypadek? Nie sądzę. Jesteśmy Aideen i powróciliśmy na Wyspę.
    Pozdrawiam. :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie kończymy przygody jak już rozwineliśmy ją daleko xd według mojej teorii chodź to mało prawdopodobne że Aideen umarła z wysiklu i kawałki jej duszy są w druidach i strażnikach aideen a my mamy tego najwięcej

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa i wydaje mi się, że możesz mieć rację
    P.S. wszystkie Twoje teorie są świetne <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro o Jarlu mowa... Tak w grobowcu Jarla jest ukryty teren, s ą w nim zamknięte drzwi, które mają symbol gwiazdy i nie wiem czy tylko mi ta gwiazda łączy się z gwiazdą, która uderzyła i stworzyła Jorvik, dodatkowo twoja teoria do wrót do podziemi może mieć coś z tym wspólnego, znowu symbol gwiazdy (w tej teorii położenie wrót tworzy gwiazdę) W każdym możliwym miejscu napotykamy motyw gwiazdy, a SSO moim zdaniem celowo go pomija. Wszędzie to co związane z gwiazdami jest zablokowane. Nowy obszar raczej nie wprowadzi zadań z Aiden. Czemu? To w sumie logiczne, wprowadzając dud jakoś też wszyscy obstawiali zadania z Aiden, a te zadania ograniczyły się do wejścia z Elizabeth. Sama nigdy nie grałam ani w Starshine legacy ani w inne tego typu rzeczy. (miałam płytkę ze Stajną Marzeń ale kol mi ją połamała zanim zdążyłam skorzystać) . Co myślicie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo słusznie zauważyłaś, iż SSO pomija ten motyw gwiazdy. Wspominają tylko, że jest ona bardzo ważną częścią gry, ale nic poza tym. Uważam też, że odblokowanie Doliny Popiołów może dać nam wazne informacje - może tam dowiemy się czegoś więcej o meteorycie? Ta gra skrywa tyle tajemnic, ze jest to wręcz nie do pomyślenia :D Bardzo ciekawią mnie też te drzwi u Jarla, chyba Anne będzie mogła je otworzyć (chociaż wydawało mi się, że to Alex jest związana ze słońcem).

      Usuń
    2. Właśnie odkryłaś coś co mnie zastanawia już długo. Jak pewnie zauważyłaś w grobowcu jarla istnieją 2 pary drzwi , te otwarte z kręgu błyskawicy i jedne zamknięte z motyw gwiazdy myślę jednak że gwiazdka będzie związana ze STARshine , tłumacząc na polski z gwiezdnym promieniem , znowu motyw gwiazdy o którym nic nie wiemy. Pozatym jest frakcja o nazwie strażnicy Aiden. Więc pewnie Druidzi czegoś strzegą. Mieliśmy do czynienia ze światłem Aiden, które mogło by cząstką światła, które stworzyło wyspę. To właśnie światło dało życie korzenią w najnowszych questach z Lisą i to to właśnie światło odgoniło wiedźmy ze wzgórza strach na wróble w GHV. A co z terenem pod Grobowcem Jarla? Wiedziałaś?

      Usuń
    3. Robiłam buga i chciałam zobaczyć co jest za drzwiami z gwiazdą :D Bug udał się i zobaczyłam... nic. Wielkie puste pomieszczenie. Nic tam nie było, nie dało się stać bo była tam przepaść i musiałam wezwać podwózkę wiec chyba to miejcse nie jest jeszcze gotowe do otwarcia :/

      Usuń
    4. Wiem, że trochę czasu już minęło, ale zauważyliście w grobowcu jarla(po zejściu na dół), że w otwartym pomieszczeniu jest coś jak stojak na księgę? Wydaje mi się, że tu chodzi o tą księgę, której strony są pogubione, i dzięki której można odegnać garnoka :D

      Usuń
    5. Ej, może to głupio zabrzmieć, ale ciekawe czy ta Aideen może się tam "kryć" w tym grobowcu Jarla, jak my nie jesteśmy nią... XD

      Usuń
  4. Ja mam na ten temat własną teorię :) Jak będziesz chciała to ci napiszę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super teoria, jak zawsze! :D A filmik widziałam wcześniej i jest świetny ^^
    ~Ania Greenstar

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie Aideen po tym jak stworzyła Jorvik umarła z wysiłku i część jej duszy odrodziła się w naszej postaci. Grał ktoś może w Beyond'a? Tam Aideen to chłopak (xD) i jest tak jakby drugą duszą jakiejś dziewczyny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też przyszło do głowy, że Aideen umarła z wysiłku! Jesteśmy takie jednomyślnie...

      Usuń
  7. Może kiedyś nie mówie że to jest prawda a jeśli aideen widzimy na prawde w sso w karzdym zadaniu zwjązanym z fabułą. Ale my o tym nie wiem. Wiem że to brzmi dziwnie ale może Anna jest naszą ''przepustką" do strażników albo jest to ktoś inny albo my sami jak myślisz Paula pozdrawiam.
    Holli

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny film *-* Pozdrawiam, Nichole
    PS. Dodasz mojego bloga do polecanych? Link - star-stable-nichole.blogspot.com
    Twój jest już u mnie w polecanych :D

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja myślę, że my jesteśmy Aideen tylko, że wszystkiego zapomnieliśmy, a potem będzie wracać nam pamięć i jak wyspa znów (tak myślę) zamieni się w zwykłą skałę to my znów powrócimy i przyniesiemy światło i nadzieję tym, którzy myślą, że wszystko jest stracone.


    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna teoria.Ciekawi mnie co naprawdę będzie z tą Aideen-Odette Orangestar

    OdpowiedzUsuń
  11. Teoria jest świetna. Jest w niej dużo prawdy, ale jest jeszcze jedna ważna rzecz. Chodzi oto, że w nazwie oraz logu gry są gwiazdy. Przypadek nie sądze. Więc oznacza to, że star stable doda nowe zadania w których dowiemy się czegoś więcej. Myśle również, że to dopiero początek naszej przygody z sso. A ten niesamowity świat będziemy odkrywac jeszcze przez następne kilka/kilkanaście lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy kogoś nie zastanawia dzienie śięcoąca wieża w zamku srebebnej polany? MNie tak

    OdpowiedzUsuń
  13. Ej! Paula! Już wiem! A może my też byliśmy w pandorii tylko że my byliśmy najsilniejsze, i tylko nam wyczyszczono pamięć?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ej! Paula! Już wiem! A może my też byliśmy w pandorii tylko że my byliśmy najsilniejsze, i tylko nam wyczyszczono pamięć?

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja teoria jest taka: gwiazda ma 5 tych takich odstajacych rzeczy XD a jest 4 jezdzcow dusz i my jestesmy 5. bo naprzklad jezdzcy mroku beda od nas silniejsi co o tym myslicie
    PS: twoj blog jest super :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Co do Aideen.. Myślę, że jeśli nie jest to nasza postać to możliwe, że ujrzymy ją już niedługo. W Jorvik sprawy dotyczące DC coraz bardziej się komplikują. Są oni coraz bliżej uwolnienia Garnoka, czyż nie? Jeśli go uwolnią to zniszczy on Jorvik.

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim zdaniem jesteśmy Aideenkami xd i my się odrodziliśmy w innej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moim zdaniem my jesteśmy Aideen. Możemy się tego domyślić jeżeli dokładniej spojrzymy pod niektóre konteksty zdań. Z kilku komiksów na przykład Starshie Legacy możemy dowiedzieć i potwierdzić teorię o tym że jesteśmy jednym z Jeźdźców Duszy. Niestety nie mam dokładnych info jednak wiem ze na końcu pewnego Komiksu wydanego od twórców Sso napisano coś tego typu jak: i wtedy w kosmosie ujrzą no nowa nadzieję... Akurat gdy pewna dziewczyna przybyła do Jorvik. Jak wiem od Starshine legacy Lisę rozpoznano (Fripp rozpoznał) że nowy jeździec Dusz przybywa do Jorvik. Skoro rozpoznaje się to po układzie gwiazd może i gwiazda ma coś wspólnego z tą gra? Wiele pytan-zero odpowiedzi. Skoro jest tylko 4 Jeźdźców Dusz: Alex, Linda, Lisa, Anna. W takim razie czm jestemy 5? Jak robiliśmy zadania z Pandorii dowiedzieliśmy się że;,,4 (coś tam, nie pamiętam) a 5 poprowadzi ich ku celu. Dowiadujemy się z tego że my jesteśmy 5 i nasz start owiec oraz my jesteśmy z tym powiązani. Ale w jaki sposób? Otóż Aideen pojawiła się na Jorvik goracokrwistym jak wiemy z teaserze i innych źródeł. Do tego jako jedyne posiadamy wszystkie moce jeźdźców dusz. Przypadek? Nie sadze moi mili. Przecież Aideen była ta najpotężniejszą a na 2 miejscu nasi jeźdźcy duszy. W takim razie to my musimy być Aideen. Zastanawiające jest również wiadomość o gwieździe. Jak wcześniej pisaliśmy w komentarzami gwiazda ma wielkie znaczenie w tej grze. Przecież jest na logo gry od jej powstania. Może my reprezentuje my gwiazdę?
    Nie jestem tego pewna ponieważ Lisa jest często opisywania pod znakiem gwiazdy. A co do gwiazdy... Na Sso ostatnia są takie jakby drzwi w ziemii. Tworzą one gwiazdę oraz mają jej znak na ich,, opakowaniu,,. Do tego świecą w kosmos a do kosmosu Aideen poleciała. Mam również teorie o tym że jesteśmy Aideen ponieważ pomagamy wszystkim kiedy są w potrzebie. Jesteśmy ich promykiem nadziei kiedy inni uważają że wszystko już stracone. Czyż to nie jest dziwne? W każdym razie twórcy omijają szerokim łukiem ten temat. Ciekawi mnie również Droga Starego króla? Może zrobiłabym o tym pewna teorie. Gdy zrobiłam Buga i dotarłam na wieżę była ona zamknięta a jak pod glosnikami na maksa votum to... Usłyszałam rzenie. I jestem pewna ze to nie był mój koń. Widziałam również dziwna jakby dobitkę Kamiennego kręgu niedaleko wieży na Panoramie. Czy kamienny krąg jest właśnie tam? A moze w wieży trzymają Concorde? Mam nadzieję że niedługo pojawia się odpowiedzi na moje pytania. I teorie. Sso jest rozwijającą się gra więc może niedługo się dowiemy o co chodzi w fabułę? Piszcie co o tym sądzicie? Skoro tyle pisze to chyba własnego bloga założę xD Jesteśmy na Kropelkę a moja nazwa na sso to Madison Pearllock jakby ktoś chciał wiedzieć. Lubię pisać xD

    OdpowiedzUsuń
  19. Mi się wydaję, że jesteśmy czymś w rodzaju "córki Aideen". Wiemy, że Aideen przybyła na Jorwik z HARFĄ i ŚWIATŁEM, a to Lisa umie grać na harfie, my trzymaliśmy światło. Nasz koń nie jest strażnikiem. Jest podobno starbridem (jak się pomyliłam w pisowni to bardzo przepraszam). Jednakże mi się wydaje, że jest czymś jeszcze innym, lepszym. W pewnym momęcie na nim lataliśmy, a jeżeli brać pod uwagę filmik Renee Bluebridge (który sam w sobie jest wspaniały) to właśnie koń Aideen latał, ale pytanie - Czy nasz koń jest konie Aideen? Czy w naszym koniu jest cząstka konia Aideen? Czy jego dusza odrodziła się w naszym jakże nie pozornym startowy?
    ~Jennifer Emberriver

    OdpowiedzUsuń
  20. No więc wedle mojej teorii (zwroty akcji zmieszane z kryminałem to moja bajka hehh) my niby jesteśmy 5 jeźdźcem duszy (zadanka itp) ale w takim wypadku czemu Garnok pozwolił nam wtedy uciec z Pandorii? Może skoro ,,by istniało światło musi istnieć mrok" jesteśmy istotami które są w stanie wybrać? Wersja 2- jeśli jest 5 jeźdźców duszy, to musi być też 5 jeździec mroku. Więc... może jesteśmy po pół? Tak na twardą matematykę i dziwne teorie by się zgadzało. Ja osobiście chciała bym zobaczyć jak to jest być 5 generałem garnoka! Jeśli ktoś inny zastanawia się nad tą nieścisłością (która w gruncie rzeczy jest podstawą, brakiem równowagi) to nie zwariowałam. Jeśli nie- na pewno coś ze mną nie tak...

    Athena Iceday

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiem mineło sporo czasu od napisania tej teori ale...
    Czytałam komentarze pod tą teorią i oglądałam różne filmiki na temat teori sso np. jest teoria że DC współpracuje z G.E.D Dowodem mogą być na to włazy w jorvik a skoro już o włazach mowa czy wiecie że jeśli na mapę jorvik naniesiemy gwiazdę (5 ramienną w punkcie włazów) jedno ramie będzie wystawać na zablokowany obszar... teraz moja teoria: chodzi o to że ten ostatni punkt może być miejscem gdze zostały pochowane szczątki K O N I A aideen dlaczego nie Samej aideen? Załóżmy że koń Aideen postanowił zbuntować się przeciwko niej Aideen miała z nią Ogromną więź więc zabolało ją to przez to że odczuwała ogromny smutek była słabsza. Koń już wygrywał bo niszczył jorvik UWAGA pierwsze miejsce którę zniszczył to było C A Ł E DUD Aideen pojego zniszczeniu starała się je odbudować ale udał się tylko mały kawałek. niestety była na tyle słaba że zamiast pięknej doliny wyszła jej zamarżnięta pustynia. w końcu aideen udało się pokonać jej konia. Ale zżalu i smutku pochowała konia co było jej błędem. gdy odeszła Koń się zbudził niestety był bardzo słaby więc druidzi pokonali go i uwięzili w pandorii. możecię się już domyślać do czego zmierzam: tak koń aideen to sam Garnok D.C postanowiły dać mu postać czlowieka niestety byli zbyt słabi żeby uwolnić go z pandorii. i tak do dzisiaj D.C próbuje bezskutecznie uwolnić garnoka. ponieważ za każdym razem druidzi dzięki księdze światła pokonują ich próby.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Star Stable według Pauli , Blogger