kwietnia 20, 2015

CZY LISA JEST ZDROWA NA UMYŚLE?!

Hey!

Oto kolejna teoria, o nieco dziwnym i intrygującym tytule. Jest to zupełnie inna forma teorii, tym razem jako pytanie - odpowiedź.

Zapraszam!

 Teoria autorstwa Echo:

Hej! Chciałam się zapytać o jedną rzecz. Wspomniałaś kiedyś, że jeśli uratujemy Anne (która znajduje się zapewne w Pandorii) to będzie ona całkowicie zdrowa na umyśle. Jednak zastanawiam się... czy Lisa jest zupełnie zdrowa na umyśle? Zachowuje się zupełnie inaczej niż w innych grach, jakby nie była sobą. To jakiś uraz, czy coś innego?



Myślę, że mimo wszystko Lisa jest przy zdrowych zmysłach. To fakt, postać zmieniła się odkąd wydano gry na PC. Warto wspomnieć, że w końcu była w trasie koncertowej dookoła świata co znacznie mogło wpłynąć na jej życie. Ludzie się zmieniają, zwłaszcza w wieku licealnym/na studiach. W dodatku, Lisa jest liderką Jeźdźców Dusz, co jest bardzo odpowiedzialnym i stresującym zadaniem. Nie sądzę, że ktoś mógłby być bardzo zaskoczony, jeśli Lisa była inną osobą przed rozpoczęciem swojej przygody.

Po drugie, pobyt w Pandorii nie był nigdy wiązany z przyczyną szaleństwa. Wszyscy Jeźdźcy Dusz byli tam, jedyne co odczuwali po powrocie to przerażenie. Wierzę, iż Lisa jest po prostu nieco zszokowana po złapaniu i przebywaniu w Pandorii przez dość długi okres czasu, to niekoniecznie jest całkowite szaleństwo. Jednak powinniśmy wyjaśnić na czym tak naprawdę polega obłęd. Otóż, jest to niemożność oddzielenia rzeczywistości od wyobraźni. Lisa wydaje się myśleć całkiem racjonalnie, mimo iż sprawia wrażenie innej, jest to w zupełności zdrowa umysłowo osoba.

W dodatku, zmienił się także skład ekipy która tworzy grę. Być może ma to związek z osobą piszącą nowe scenariusze, inny styl oraz zamysł. Zmienienie postaci Lisy mogło być celowym posunięciem samych twórców. 

A teraz słowo ode mnie:

Całkowicie zgadzam się z Echo, uważam, że Lisa jest zdrowa umysłowo i pobyt w Pandorii raczej nie odbił się trwale na jej psychice. Sama dobrze wiem, że ludzie (nawet ci w grach komputerowych) z biegiem czasu zmieniają się. Być może Lisa próbuje odejść od bycia szlachetną przywódczynią Jeźdzców Dusz i stara się wyluzować? Nie wiem, czy ten temat zostanie rozwinięty w grze, ale sądzę, że powinien bo jest niezwykle ciekawy.

Teoria była bardzo krótka ponieważ nie chciałam publikować Wam całej dyskusji, jest to zbyt dużo tekstu do tłumaczenia dla mnie i do czytania dla Was. Możecie napisać mi w komentarzach, czy wolicie raczej dłuższe teorie, czy te skrócone.

Co o tym sądzicie? Czekam na Wasze opinie!
Paula

20 komentarzy:

  1. Fajna teoria! Lubię długie teorie, ale krótkie też mogą być :P Pozdrawiam Diana Archvalley

    OdpowiedzUsuń
  2. Dłuższe! / Ada Sweetstar

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli zmieścisz się w wytłumaczeniu w krótkiej formie lecz treściwie to jest dobrze, ale jeśli jest potrzeba dłuższej wypowiedzi aby to ogarnąć to nie krępuj się postukać w klawiaturkę. xd
    To wszystko zależy od wyczucia. ;d
    Krótkie i długie teorie są dobre i skutecznie odgrywają swą rolę. ^-^

    ~ Samantha Eveningstone

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna, superowa teoria! Raczej wolę długie, ale pisz jak chcesz ^^

    Ania Greenstar

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam długie, ale jeśli są ciekawe ;) A chyba wszystkie teorie są ciekawe XD
    Najbardziej podobały mi się chyba te o Farmie na zapomnianych polach, o drzwiach do podziemi i teoria o kilku rzeczach na raz (o Anne, pandorii, i o czymś jeszcze XD) :D
    Teorii nigdy za wiele ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Pisz długie,proszę!Znaczy się,tłumacz.Ale jakieś związane ze Story Questami,nie "Przypuszczenie,gdzie Stein zgubił klucze" itp. xD,tylko typu "Co będzie w Południowych Urodzajnych Hrabstwach?",to jest git!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi podobają się i długie, i krótkie :) Sam pomysł na tłumaczenie tych niezwykle interesujących teorii jest ekstra!
    Cristina Queenhall

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie zdecydowanie lepiej się czyta te dłuższe teorie <3 Jak się przylepiłam do tych teorii co tłumaczysz to się oderwać nie mogłam xp
    ~Kate Shygarden

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie są super! Ale dłuższe trochę lepsze... Ale to więcej pracy dla Ciebie. Krótkie też są extra. Ważne by wiedzieć o co w niej chodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki, bardzo lubię czytać takie teorie ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Paulo myślę ,że dłuższe mogą być :3 Lubie czytać chodź jestem ślepa XD Ale pamiętaj nie zmuszaj się do czegoś na co nie masz ochoty ♥ :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mogą być i dłuższe teorie. :) Oczywiście krótkie też są świetnie i zapewne nie masz tyle czasu aby tłumaczyć tyle tekstu. To zależy od ciebie. :D
    Ale wszystkie teorie są suuper. <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej! Dodałam wszystkie twoje teorie na mojego bloga, i oczywiście napisałam o tym że tłumaczyłaś ♥ starstableonline-natell.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ja uwielbiam czytać jakieś teksty na cztery strony, ale krótsze tez nie są złe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jeszcze nie poznałam Lisy,może to się za parę miesięcy zmieni-Odette Orangestar

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie przeczytałabym tę teorię w oryginale, byłabyś tak miła i podesłała linka / tekst? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups, jestem ślepa, podałaś przecież tumblra. Sorki!

      Usuń
  18. właściwie to lubię czytać, ale lepiej żeby teoria była kròtka i wszystko trzymało się kupy niż żeby była długa, ale są w niej nie wiadomo jakie rzeczy xD jeśli mam złą ortografię to przepraszam xD

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Star Stable według Pauli , Blogger